sobota, 9 maja 2015

O Mamach, dla Mam, w dniu ich święta i przez cały rok...



Nie wiem w jakim miejscu się znajdujesz, ile masz lat, jaka jest Twoja Mama lub jaką kobietą była. To Twoja osobista historia. A każda historia może być inna, wyjątkowa - ciepła, radosna, pełna zadumy, wdzięczności, szacunku, wzruszenia, miłości, troski a czasem żalu, bólu, smutku, rozczarowania. Być może brakuje Ci słów, aby wyrazić to co czujesz. Jednego jestem jednak pewna, Matka to wyjątkowa osoba w życiu każdego człowieka. 

Matkę (…) poznaje się po miłości, a nie po łonie, które wyrzuciło cię na tę ziemię.
Věroslav Mertl, Dom między wiatrem a rzeką

Znasz swoją Mamę na pewno lepiej niż ja, niż twórcy poradników, służący radą i pomysłem Forumowicze, Blogerzy... Być może szukasz gotowego pomysłu na prezent w związku ze zbliżającym się świętem - ich świętem, świętem Matek. Ale to Ty, właśnie Ty wiesz najlepiej czego potrzebuje Twoja Mama. 





Zastanów się dobrze. Pomyśl chwilę. 

Może prowadzisz aktywny tryb życia, masz własną rodzinę, pracujesz, wciąż brakuje Ci czasu, a może studiujesz z dala od domu? Znajdź wolną chwilę i spędź ją właśnie z nią, tak jak kiedyś - jeżeli jest to możliwe. Tutaj pole do popisu zostawiam Tobie, wytęż umysł, daj ponieść się wspomnieniom, emocjom. 

Może to Twoja Mama jest ciągle zabiegana, spracowana, zmęczona. Daje z siebie wszystko z miłości do swoich bliskich, do Ciebie a gdzieś w tym zgiełku z rękami pełnymi roboty zgubiła swoje "ja", zapomniała o swych potrzebach?  Może wypad do kina, teatru, kawiarni, kosmetyczki lub na basen to właśnie to, co może sprawić jej przyjemność? Czy tak jest, z pewnością Ty wiesz najlepiej. 
Każda Matka to również Kobieta, w stercie obowiązków i trosk nietrudno o tym zapomnieć.

Nie pytajcie mnie, jak wyglądała moja matka: czy można opisać słońce? Z mamy promieniowało ciepło, siła, radość. Bardziej pamiętam te odczucia niż rysy jej twarzy. Przy niej śmiałem się i nic złego nie mogło mi się przytrafić.
Éric-Emmanuel Schmitt. Dziecko Noego

A może zwyczajnie lubi kwiaty, słodycze i aromatyczną kawę? Może też być praktyczną kobietą i najbardziej ucieszy się z użytecznego prezentu. Może nie możesz się z nią spotkać, ale możesz zadzwonić, wysłać kwiaty, płytę z Waszymi ulubionymi piosenkami, biżuterię... Jeżeli nie możesz się z nią skontaktować, spędzić razem czasu to z pewnością możesz myśleć, wspominać, czuć.

Ze swojej strony nie tylko w dzień święta, ale każdego dnia składam na ręce każdej kochającej Mamie ogromne podziękowania za trud, za miłość, za troskę...

Matka (...) nie pobłażała mi. Dawała mi klapsy. Rugała mnie. Karciła. Ale mnie kochała. Naprawdę. Kochała mnie, gdy spadłem z huśtawki. Kochała mnie, kiedy brudziłem podłogę zabłoconymi butami. Kochała mnie razem z wymiotami, smarkami i rozkrwawionymi kolanami. Kochała mnie, gdy przychodziłem i odchodziłem, w chwilach największych wzlotów i najgorszych upadków. Miała dla mnie bezdenną studnię miłosci.

Mitch Albom. Jeszcze jeden dzień.



Do 26 maja pozostało jeszcze trochę czasu, warto zastanowić się co sprawi prawdziwą przyjemność Twojej Matce. Masz możliwość aby to wszystko przemyśleć lub puścić w zapomnienie. To Twoja decyzja, Twoja historia. Jeżeli masz kochającą Mamę i możesz liczyć na nią w każdej chwili, odwiedzić, przytulić, podziękować - pamiętaj o tym przez cały rok.

Co takiego jest w matkach, że na ich widok czujemy się dobrze jak przy kominku i w sercu zaczynają nam tańczyć kolorowe muppety?
Kendare Blake, Anna we krwi.



Kocham Cię Mamo,
A.





4 komentarze:

  1. Bo u mamy jest najlepiej.
    Mama zawsze jest z nami szczera, zawsze nam doradzi, kocha nas całym sercem.
    Nigdzie nie ma lepiej niż u mamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. A najczęściej doceniamy to wszystko kiedy same zostajemy matkami i poznajemy cały trud wychowania, nieprzespane nocne i wieczną troskę o drugiego człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że o tym piszesz... to ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. "kolorowe muppety"... ostatni cytat najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie formy aktywności na moim blogu. Każdy szczery komentarz daje mi mnóstwo siły i całą masę radości!