piątek, 25 stycznia 2013

Babka o smaku cytrynowym - Majonezy Kętrzyńskie



Babka o smaku cytrynowym - Majonezy Kętrzyńskie


Opis produktu ze strony majonezy-ketrzyn.pl:

Babka cytrynowa to chyba jedna z najbardziej znanych i popularnych babek. Ciasto ma przyjemny cytrynowy zapach, który dodatkowo możemy wzmocnić poprzez polanie go lukrem i posypanie drobinami kandyzowanej skórki z cytryny. Zabieg taki sprawi, że nasze ciasto do popołudniowej kawy będzie miało wyjątkowy i orzeźwiający smak.



Od pewnego czasu mam problem z dosyć mocno już wysłużonym piekarnikiem, dlatego pieczenie skomplikowanych ciast odstawiam na bok. Dwie babki Majonezów Kętrzyńskich otrzymałam do testów za pośrednictwem Pani Moniki z agencji credopr.pl. Jako pierwszą wypróbowałam tę o smaku cytrynowym. Wiem, że takie gotowe proszki nie zastąpią domowego ciasta, ale uważam, że są świetne w awaryjnych sytuacjach a od czasu do czasu z pewności nie zaszkodzą :).

Przygotowanie tej babki cytrynowej jest dziecinnie proste, do gotowego proszku dodajemy dwa jajka, 7 łyżek oleju (ja zastąpiłam go 50g margaryny) oraz pół szklanki wody i wszystko razem miksujemy na wysokich obrotach. Mimo, że jest to babka upiekłam ją w foremkach do muffinek (wyszło 14 sztuk). Dlaczego? Chciałam uniknąć dodatkowej porcji tłuszczu i bułki tartej :). Ja sama zajadałam się cytrynowymi babeczkami z jagodami a rodzinie dodatkowo posypałam je cukrem pudrem. Mimo wadliwego piekarnika wszystko poszło sprawnie a ciasto ładnie wyrosło. Po upieczeniu moim oczom ukazały się lekko żółtawe, mięciutkie, pulchne babeczki. Jak smakowały? Solo w zasadzie nic specjalnego, polecam dodać jakieś owoce lub polewę. Większe łasuchy mogą spokojnie dosypać trochę cukru, dla mnie jednak poziom słodkości jest w porządku. Smak cytryny jest delikatnie wyczuwalny.


Polecam wypieki od Majonezy Kętrzyńskie dla amatorów pieczenia oraz dla wszystkich w awaryjnych sytuacjach :).



6 komentarzy:

  1. dobrze wiedzieć, że warte wyprobowania, bo nie wiadomo kiedy będzie sytuacja awaryjna ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Poprzedni wpis bardziej mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Opis z torebki, przygotować : 2 całe jajka , 1/2 szklanki wody , 7 łyżek stołowych oleju.Czy woda nie była dodawana ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że była. Przepraszam, ale zapomniałam dopisać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiej pojemności była szklanka?
    Od jakiegoś czasu próbuję udoskonalić wypiek tej babki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie formy aktywności na moim blogu. Każdy szczery komentarz daje mi mnóstwo siły i całą masę radości!