środa, 3 października 2012

Chilli - przyprawy bez chemii


Chilli - przyprawy bez chemii



Przyprawę Chilli otrzymałam jakiś czas temu od sklepu: cytrynowygaj.pl.






Opis produktu ze strony www.cytrynowygaj.pl:



Chili

Producent: Dary Natury
Opakowanie: 60g



Chili swój ostry smak zawdzięczają alkaloidom, które są również bogatym źródłem witaminy C. Cenione są za walory lecznicze - obniżają gorączkę i działają antybakteryjne. Poza tym,wzmacniają siły organizmu, wyzwalają pokłady nowej energii i wzmagają popęd płciowy. Mówi się również, że są skutecznym środkiem przeciwko impotencji.



Chili nadaje potrawom pikantny i ostry smak. Dodaje się go w niewielkiej ilości według indywidualnych upodobań do gulaszu, mięsa, ryb, potraw jarzynowych i sosów. Chili ma również doskonały wpływa na trawienie.





Skład: 100% chili







Uwielbiam ostre smaki. W mojej kuchni sproszkowane chilli, pieprz cayenne, suszone papryczki oraz pikantne sosy są najczęstszymi gośćmi. 

Ta przyprawa ucieszyła mnie bardzo. Dlaczego? Ze względu na skład, który jest niezwykle krótki, można powiedzieć, że "jednoosobowy" - bez zbędnych dodatków!
Poziom ostrości?
Oceniłabym na ***/*****.



Co jest najlepsze w przyprawach tego typu? 

Poza wyrazistym smakiem plusem dla mnie jest wydajność.
Ostrych dodatków przeważnie używamy mniej.






Wszystkie rodzaje papryki należą do rodziny psiankowatych. Co można napisać o tej odmianie? Poza walorami smakowymi mówi się często również o pozytywnym wpływie na trawienie oraz właściwościach antybakteryjnych.

Spotykałam się także niejednokrotnie ze stwierdzeniem, że chilli jest afrodyzjakiem. Czy to prawda?
Poglądy są różne, ale nie zaszkodzi nam wierzyć, że tak jest :)






Do jakich potraw możemy wykorzystać chilli?

Przyprawa ta przede wszystkim idealnie nadaje się do mięs i sosów. Na zdjęciu powyżej zaprezentowałam domowe spaghetti, które urozmaiciłam tą przyprawą. Jednak poza tradycyjnymi zastosowaniami możemy znaleźć jeszcze mnóstwo innych pomysłów. 
Być może zdjęcie poniżej, a raczej zaprezentowane na nim danie nie wygląda smakowicie. Musicie mi uwierzyć na słowo, że mimo wszystko jest to ulubione śniadanie moje i mojego mężczyzny.
Jajko sadzone z chilli na grzankach. Mniam :) 




Jak oceniam przyprawę, którą otrzymałam od sklepu cytrynowygaj.pl?



5/5



Bardzo ciekawie i estetycznie zapakowana.

Bez dodatków.
Wydajna.
Tania (3zł/60gr)
Smaczna.



Lubicie takie ostre dodatki?:)







1 komentarz:

  1. Świetnie napisane! Warto wspomnieć również, że papryka jest kopalnią witaminy C! Muszę zajrzeć do tego sklepu, widzę, że ceny mają fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie formy aktywności na moim blogu. Każdy szczery komentarz daje mi mnóstwo siły i całą masę radości!